Alien Arena 2007 vient de se voir doté d'un nouveau patch, le plus gros depuis le lancement du jeu. Cette version 6,04, en plus d'ajouter son lot de cartes, modifie profondément le -vieux- moteur de Quake qui fait tourner le jeu en y incluant notamment des ombres et éclairages dynamiques.
C'est l'occasion de (re)tester ce FPS multi et gratuit qui vous fait incarner des petits hommes verts avec un gameplay proche des séries UT et Quake.
Cette nouvelle version peut se télécharger en deux versions, une pour Windows et une pour Linux sur l'un des miroirs suivants:
Le changelog complet (anglais) se trouve dans la suite de la nouvelle.
C'est l'occasion de (re)tester ce FPS multi et gratuit qui vous fait incarner des petits hommes verts avec un gameplay proche des séries UT et Quake.
Cette nouvelle version peut se télécharger en deux versions, une pour Windows et une pour Linux sur l'un des miroirs suivants:
- Version Windows (170,7 Mo)
- Verson Linux (186,6 Mo)
Le changelog complet (anglais) se trouve dans la suite de la nouvelle.
1. Fixed issues with team balancing when autojoining a team.
2. Fixed issues of connections stalling when crossing over an IPX network in net path to servers.
3. Fixed bug with spawn points in team games with maps that were missing info_intermission.
4. Fixed issues with mouse settings in menu(i.e "inverted mouse").
5. Reorganized portions of the menu. Player setup now under "options", removed unused options.
6. Added ability to add up to 32 custom font sets(in the data1/fonts folder). These can all be selected from the menu, and 2 new font sets are included in the patch.
7. Added custom map support in the menu. Custom maps now appear at the end of the list in each game type, ala Q3.
8. Added 11 new maps - dm-violator, dm-vesuvius, dm-crucible, dm-babel, ctf-chromium, ctf-vesuvius, ctf-icarus, db-chromium, db-vesuvius, db-iccarus, aoa-morpheus. Many of these replace older maps that are removed from the installation.
9. Added team support to Deathball.
10. Improved messaging during deathball to make it easier to know who has the ball and what is going on.
11. Changed the deathball's appearance.
12. Changed the scoring in TCA, so that turning off and re-enabling power nodes adds to player's scores.
13. Improved teleport particle effect dramatically.
14. Moved mutators into a submenu, so that they can be combined easily for simple server setup.
15. In linux, the script now automatically detects architecture and executes the correct binaries for it(x86 vs x86_64).
16. Galaxy 2.0 - now with much better GUI, faster refresh times.