Aeria Games vient d'annoncer le développement du premier MMOFPS sur l'Unity Engine. Le communiqué de presse n'est d'ailleurs pas très explicite sur ce dernier point, mais on peut pense qu'il s'agit d'un vrai MMOFPS (c'est à dire tous les joueurs sur un même monde persistant) et non pas un bête FPS F2P comme les coréens en font à la pelle. Le jeu utilise en effet ElectroServer 5, un serveur de jeu développé par Electrotank Inc..
On ne sait quasiment rien sur le jeu, si ce n'est qu'il est développé par Aquiris Game Studio, une société de développement brésilienne spécialisée dans les Serious Games, qu'il s'agit d'un jeu de guerre contemporain jouable sur PC et Mac, avec une version du jeu basée sur un navigateur internet qui sortira juste après le jeu.
Le jeu, qui n'a toujours pas de nom, devrait entre en phase de bêta fermée au début de l'année 2011.
On ne sait quasiment rien sur le jeu, si ce n'est qu'il est développé par Aquiris Game Studio, une société de développement brésilienne spécialisée dans les Serious Games, qu'il s'agit d'un jeu de guerre contemporain jouable sur PC et Mac, avec une version du jeu basée sur un navigateur internet qui sortira juste après le jeu.
Le jeu, qui n'a toujours pas de nom, devrait entre en phase de bêta fermée au début de l'année 2011.
SANTA CLARA, Calif. – Nov 8, 2010 – Aeria Games, a leading worldwide publisher of interactive entertainment, announced an agreement with Aquiris Game Studio to release the world’s first massively multiplayer online first-person shooter (MMOFPS) built on the Unity 3 game engine, marking an important step in the adoption of the Unity Engine by a leader in the gaming space. The upcoming free-to-play title is rooted in the modern warfare genre, is playable across both PC and Mac platforms, with a browser-based version to be released shortly after the game’s official launch.
“Being able to play a robust, fast-paced FPS against a worldwide audience, regardless of platform or location, is a feat by itself,” said Lan Hoang, CEO of Aeria Games. “Presenting this opportunity free of charge is an achievement that redefines what players should come to expect from free-to-play gaming.”
“Using the Unity 3 engine means we’ll be able to allow anyone, anywhere, to jump into the game and compete, through a client or via the browser” said Mauricio Longoni, CTO of Aquiris Game Studio. “Unity provides the kind of cutting-edge 3D game experience one expects from modern titles, yet does so with near-universal compatibility.”
The currently untitled game pits players against each other in fast-paced gunfights with multiple game modes and an extensive arsenal of realistic military weapons. The game leverages ElectroServer 5, a massively scalable game server from Electrotank Inc., to deliver high-speed real-time multiplayer action across all platforms. The game is expected to launch a Closed Beta Test during Q1 of 2011. For more information and future news, visit: http://www.aeriagames.com.