DICE a mis en ligne aujourd'hui un nouveau patch pour la bêta de Battlefield : Bad Company 2. Cette update se charge surtout d'améliorer les performances et la stabilité du jeu. Ainsi, de nombreuses optimisations sont au programme, avec des gains notables pour les machines à base de CPU dual-core. Divers problèmes de crashs en mode DirectX 9, qu'ils soit liés ou non aux Alt-Tab, sont également corrigés. Enfin, la détection des dommages a été améliorée pour l'occasion.
Ce patch se récupère automatiquement au lancement de la bêta.
Note : le système d'amis est désormais fonctionnel, épargnant ainsi le pénible parcours de la liste des serveurs pour rejoindre un ami. Enfin.
Ce patch se récupère automatiquement au lancement de la bêta.
Note : le système d'amis est désormais fonctionnel, épargnant ainsi le pénible parcours de la liste des serveurs pour rejoindre un ami. Enfin.
Changelog
- Reduced input "lag"
On machines where the CPU would out-run the GPU, sometimes the GPU would queue up several frames' worth of rendering commands.This could lead to the game having a high framerate, but input still feeling very sluggish.
Now there's a limiter on how many frames the CPU is allowed to be "ahead" of the GPU. Control this setting via Settings.ini. Default setting: RenderAheadLimit=2
- Performance optimizations with biggest improvements on dual-core machines
- Fixed black "masks"
- The soot on buildings with holes in them had a bugged renderpath. We switched that over to a more well-tested renderpath.
- Improved hit-detection
- We've gone through the hit detection logic, and client+server will now give more consistent results.
- Fix for some "rubberbanding" issues
- C4 should stay attached to vehicles and not rubberband around
- Reduced spikes/dips in framerate
- Various fixes for alt+tab related CTD on Dx9
- More fixes for random CTD on Dx9