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C'est maintenant officiel, Unreal Tournament 2004 est en développement et devrait même sortir cet Automne. Encore aucune image, mais parions que ce sera vite réglé dans la journée, ou durant les jours qui viennent.

Les nouveautés qui seront apportées par rapport à UT2003 sont les suivantes : Des véhicules : sur terra, dans les airs et dans l'espace. Le mode assault fait un grand retour avec 6 scénarios prévus avec la version finale. Un nouveau mod multi est aussi prévu : Onslaught. Il s'agit d'un mod de capture de drapeau multiples (ou de bases) dans lequel vous pourrez utiliser de multiples véhicules afin de contrôler toute la carte. Comme dans Battlefield 1942 en fait. ;) Neuf cartes de ce type de jeu sont prévues. Il sera désormais possible d'utiliser un micro comme à Counter-Strike. Les Skaarjs, Necris et autres infâmes Xan Kriegor seront de retour. On nous annonce 20 cartes inédites pour les modes de jeux déjà présents dans UT2003 ainsi que des nouvelles textures et des nouveaux modèles. Il y aura plus de cartes totalement nouvelles que la totalité des cartes fournies avec la version finale d'UT2003. Un système de télédiffusion en temps réel des matchs appelé UnrealTV sera disponible, qui devrait causer très peu ou pas de lag supplémentaire. Un système de vote assez évolué qui devrait permettre aux joueurs de choisir quel type de partie ils souhaitent jouer (mode de jeu, carte, mutators...) et aux admin de faire le vide de trouble-fêtes. Nouvelle interface complètement refaite avec entre autre un système permettant une meilleure balance des équipes. Chaque arme possèdera ses propres viseurs.

Pour en savoir un peu plus ou pour creuser en détail, voici l'annonce officielle (Merci à BluesNews):

ATARI ANNOUNCES UNREAL TOURNAMENT 2004
Latest Edition of the Definitive Computer Blood Sport Includes New Maps,
Modes, Mods -- New "Assault" and "Onslaught" Game Types Include Huge Terrain, Land, Space and Air-Based Vehicles -- LOS ANGELES - May 13, 2003 - Atari is bringing Unreal® Tournament 2004, the newest edition of the definitive virtual blood sport, to personal computers this Fall. Unreal Tournament 2004, like its predecessors, is being co-created by Epic Games Inc. and Digital Extremes. The game will be shown at the Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles, May 14 - 16, in Petree Hall, room 4003.
"Unreal Tournament 2004 is the next evolution of the greatest competitive computer game ever created," said Jean-Philippe Agati, senior vice president and general manager of Atari's Los Angeles studio. "The addition of new modes, mods and maps as well as the controllable land-, air- and space-based vehicles, means Unreal fans are getting an entirely new experience featuring devastating vehicular combat and wide scale warfare." Key features of the game include:
  • Assault Mode: The much heralded single-player oriented gametype returns with all-out battles with land, space and air-based vehicles on the home worlds of various Unreal Tournament 2004 combatants. In one scenario, players will experience the adrenaline rush of space-based battle while attacking or defending a Skaarj mother ship. Another scenario takes place on Xan Kriegor's mechanical home world where players attack or defend a robot construction factory. There are currently six Assault scenarios planned to ship with the game.
  • Onslaught Mode: New multi-player oriented combat game type on custom-built large-scale maps featuring awesome new weapons and land- and air-based vehicles. From the lethal bomber to the nefarious spider mines - players will work as teams to control map points and win the conflict. There are currently nine Onslaught maps planned to ship with the game.
  • Live voice chat over LAN and internet with 3D audio (on supported sound cards) so players can sense where voices emanate from. Using a microphone and headset (not included), players can communicate with teammates and buddies or just yell at everybody who gets in their way! Several settings are provided to allow users to customize their voice chat experience.
  • Fan-favorite Unreal characters will return to challenge in the tournaments, including the Skaarj, the Necris and the infamous Xan Kriegor.
  • The game will include 20 never-before-seen maps for the existing game types, featuring tons of new textures, new static meshes and new music. It's a field day for mod makers! Also included are new maps from Digital Extremes designed specifically to appeal to "hardcore" UT players.
  • In total, Unreal Tournament 2004 will ship with more never-before-seen maps than the entire number of maps that shipped with Unreal Tournament 2003!
  • UnrealTV match broadcast system will allow for hundreds of people to view an Unreal Tournament 2004 match with minimal performance impact on game server. UnrealTV will be fully integrated into the server browser to make it easy to located broadcasted matches.
  • Complete end-user voting system that will allow users to choose game type, maps, mutators, rules and settings and will also provide the ability to remove troublesome players from the game. Custom clan-match voting system will allow clans to negotiate acceptable game settings prior to a competitive match. Unreal Tournament 2004 users will be able to join games on Unreal Tournament 2003 servers.
  • A completely redesigned user interface (UI) will be easier to navigate and support context-sensitive menus, an in-game login menu (to improve team balancing) and an improved server browser with enhanced server filtering options. The underlying user interface system has been reengineered to be easier for Mod authors to build menus and implement their own UI designs.
  • Tons of cool gameplay tweaks and refinements including unique crosshairs for each weapon, the ability to carry dual Assault Rifles, improved computer-controlled "Bot" team coordination and movement, network bandwidth usage optimizations and more!

In addition to the new modes, maps, characters, vehicles and improvements, Unreal Tournament 2004 includes all of the content from Unreal Tournament 2003 plus the two free bonus packs released by Digital Extremes and Epic Games.

Unreal Tournament 2004 is expected to ship this Fall with an ESRB rating of "M" for mature.

About Atari
New York-based Atari, Inc. (Nasdaq: ATAR) develops interactive games for all platforms and is one of the largest third-party publishers of interactive entertainment software in the U.S. The Company's 1,000+ titles include hard-core, genre-defining games such as Driver(tm), Enter the Matrix(tm), Neverwinter Nights(tm), Stuntman(tm), Test Drive®, Unreal® Tournament 2003, and Unreal® Championship; and mass-market and children's games such as Backyard Sports(tm), Nickelodeon's Blue's Clues(tm) and Dora the Explorer(tm), Civilization®, Dragon Ball Z® and RollerCoaster Tycoon®. Atari, Inc. is a majority-owned subsidiary of France-based Infogrames Entertainment SA (Euronext 5257), the largest interactive games publisher in Europe. For more information, visit www.atari.com.

Unreal is a registered trademarks of Epic Games Inc.

par Zork 5 commentaires, dernier par
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Commentaires

Copter666

Visiteur
(#0) 14 mai 2003 à 16h04
J'avais lu ds un magazine qu il y aurai <br />
une version de Unreal tournament tout les ans ( ca justifie peut etre le rajout 2003)
Zork

Visiteur
(#0) 14 mai 2003 à 16h48
Effectivement ! D'après ce qu'ils disent, le jeu reprendra certainement des éléments d'UT2003. On peut donc s'attendre à un jeu relativement similaire graphiquement, mais attendons tout de même avant de se faire un opinion négatif du jeu.
hammer

Visiteur
(#0) 23 mai 2003 à 17h54
erf!!! un unreal tout les ans!!! et dire qui y a des gens qui se casse le cul a faire des mods ou il leurs faut plusieur moi, il l'auront terminer qu'une autre version d'unreal sera sortie
kearmith

Visiteur
(#0) 02 décembre 2003 à 18h25

Personnelement je trouves intéressant...
Mais je dois dire que je l'utilse à des fin de recherches... et que je rencontre plusieurs probleme de lag malgré les bombes que j'utilise... je crois que c'est un jeux pas tout `fait au point du fait qu'il demande 100% du processeur ... donc les cartes maitresse peuvent être un goulot d'étraglement considérable... Malgré la RAM, le cpu et une xellente carte graphique... malgré un certain nombre d'heure de plaisir que j'en ai tiré.... je considère que c'est pousser à la consomation surtout quand on sait qu'ils vont sortir une nouvelle version chaque année...
Damz

Visiteur
(#0) 02 décembre 2003 à 18h28
Je me trompe ou le jeu n'est toujours pas sorti.... ?
p.s.: cette news date d'il y a 6 mois
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