Quake III Arena souffle bientôt ses 10 bougies et cela ne l'empêche pas d'être toujours aussi populaire. Le projet ioquake3 a débuté juste après la publication sous GPL du code source de Quake III Arena en août 2005 lorsqu'un groupe de programmeurs s'est fixé pour objectif de nettoyer le code, mais aussi d'ajouter de nouvelles fonctionnalités, sans dénaturer le jeu original. Dans la liste des nouveautés, on retient essentiellement le support de l'IP v6, le rendu sonore 5.1 / 7.1 et le support du VOIP avec Mumble. Alors si ça vous tente, dépoussiérez votre CD de Quake III et venez jouer à l'excellent MapPack de BerneyBoy, disponible ici : WTF-Q3A.
Page de téléchargement : ioquake3.org/get-it
Site officiel : ioquake3.org
Page de téléchargement : ioquake3.org/get-it
Site officiel : ioquake3.org
Liste des nouveautés :
- Ports to new platforms
- Off-server data downloads (http redirection) via HTTP and FTP with cURL
- OpenAL sound rendering allowing for surround (5.1 and 7.1) speaker layouts and generally improved sound quality. Especially on the Windows Vista Operating System.
- Ogg Vorbis audio decoding.
- In-engine VOIP support, with optional Mumble player-location support.
- IPV6 Networking. We're ready to frag on the net of the future!
- SDL backend for the OpenGL context, window management, and input. This also improves portability.
- Anaglyph stereo rendering (for viewing with 3D glasses)
- Full x86-64 architecture support
- Rewritten PowerPC JIT compiler, with ppc64 support
- New SPARC JIT compiler, with support for both sparc32 and sparc64
- Compilation with MinGW and cross-compilation for Windows from Linux
- Improved console command auto-completion
- Persistent console command history
- Improved QVM (Quake Virtual Machine) tools
- Colored terminal output on POSIX operating systems
- GUID System
- Multiuser support on Windows systems (user-specific game data is stored in their respective Application Data folders)
- PNG format support for textures
- Numerous security fixes